کاهش هزینه های هتل

راه‌های کاهش هزینه هتل داری

افزایش هزینه‌های کار، آب و برق و هزینه های نگهداری برخی از بزرگترین هزینه های عملیاتی در یک هتل است که تا حد زیادی در کاهش سود شما تأثیر دارد. اگر رویکرد پیشگیرانه‌ای برای کنترل این هزینه‌ها در نظر نگرفته باشید، میزان سود نمی تواند پاسخگوی هزینه ها باشد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید کاهش هزینه عملیاتی هتل خود را انجام داده و سودآوری خود را افزایش دهید.

راه‌های کاهش هزینه هتل داری

یکی از مهمترین هزینه‌های عملیاتی، خرید محصولات پر مصرف است. هر ساله صاحبان هتل هزینه های زیادی را بابت خرید ملزوماتی مانند ست ملحفه هتلی، حوله و پتو و … می پردازند. ملحفه و حوله محصولات ساده ای هستند که وجود آن برای هتل ها یک ضرورت است و خریدشان در نهایت گران تمام شود. عوامل زیادی وجود دارد که می توانند بر قیمت پرداختی تاثیر بگذارند. خوشبختانه این رقم های زیاد با برخی تغییرات می توانند کاهش یابند.

خرید ملحفه هتلی

محصولات چند بار مصرف را کیفیت پایین نخرید

با توجه به اینکه 81٪ مسافران تختخواب راحت را “مهمترین عامل” برای اقامت لذت بخش در هتل می دانند، ضروری است که در مورد ملحفه هتلی، تشک هتلی، بالش هتلی و روتختی با دقت فکر شود. با توجه به اینکه تخت اولین چیزی است که نظر میهمانان هتل را به خود جلب می کند، بنابراین نمی‌توانید از محصولات بی کیفیت استفاده کنید. به علاوه اینکه خرید محصولات کیفیت پایین یک صرفه اقتصادی نیست. از آنجا که به راحتی فرسوده می‌شوند، باید سریع جایگزین شوند. بنابراین بهتر است اجناس درجه بالاتر خریداری کنید، به این ترتیب می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

در مورد خرید حوله با کیفیت نیز توجه کنید. خرید حوله‌هایی با کیفیت و بادوام برای استفاده و شستشو بسیار مهم است. با این حال، بعضی اوقات صاحبان هتل کمترین هزینه را برای خرید حوله هتلی می توانند در نظر بگیرند و حوله های با کیفیت پایین خریداری می کنند. این حوله ها با چند بار شستن کیفیت خود را از دست می دهند و ناگزیر خواهید شد آن را تعویض کنید.

خرید دکوراسیون هتل

به کیفیت محصولات یکبار مصرف توجه نکنید

در مقابل لوازمی که به دلیل چند بار مصرف بودنشان باید عمر طولانی داشته باشند. لوازمی هستند که تنها مختص به یک میهمان هستند و او می تواند آنها را با خود به خانه ببرد، مانند لوازم بهداشتی همچون مسواک و خمیر دندان، شامپو، شانه و …،  لوازم تحریر، دمپایی، واکس کفش و کیسه های پلاستیکی. در خرید این وسایل وسواس به خرج ندهید و وسایل ارزان قیمت بخرید.

کاهش هزینه های هتلداری

فقط به نام تجاری توجه نکنید!

گاهی اوقات صاحبان هتل‌ در هنگام خرید ملزومات تنها به واسطه نام برند؛ پول بیشتری خرج می‌ کنند. در هنگام خرید وسایلی همچون حوله، ملحفه، پتو و روتختی در مورد کیفیت آن بیشتر تحقیق کنید، گاهی اوقات یک نام تجاری ممکن است لزوما با کیفیت بالا نباشد.

سعی کنید خریدتان را سازماندهی کنید

قبل از هر چیزی ابتدا محصولات پر مصرف خود را شناسایی کنید. پس از آن سعی کنید این اقلام را در حجم بیشتری خریداری کنید. به این دلیل که معمولا خریدهای عمده هزینه کمتری برایتان خواهند داشت. به طور مثال ملحفه یکی از مهمترین هزینه ها در بخش خانه داری است. خرید عمده آن باعث می شود که هزینه های سالانه هتل کاهش یابد. به علاوه اینکه فاسد شدنی نیز نیست و در طولانی مدت نگهداری می شود.

اجاره دادن سرویس خانه داری

سرویس خانه داری در طولانی مدت می تواند گران تمام شود. با خرید حوله، پتو، روتختی، تشک، استخدام کارمندان و خرید ماشین آلات برای شستشوی این وسایل، هزینه خرید و نگهداری افزایش خواهد یافت. بنابراین، صرفاً توصیه می شود این قسمت را واگذار کنید. با اجاره دادن بخش خانه داری، هر ماه مبلغی را پرداخت می کنید و در پایان سال ارزان تر تمام خواهد شد.

میهمانان را به استفاده مجدد از حوله‌ها تشویق کنید.

قرار دادن علائم کوچک یا پلاکارد در اتاق مهمان باعث تشویق میهمانان برای استفاده مجدد از حوله هایشان می شود. انجمن هتل ها و اقامتگاه های آمریکایی تخمین زده اند که با این کار 17 بار از تعداد شستن کاهش می یابد و به دنبال آن باعث کاهش مصرف آب و انرژی، تولید فاضلاب و هزینه های مربوطه می شود. این انجمن همچنین خاطر نشان کرده است که این ابتکار باعث افزایش طول عمر حوله ها و ملحفه ها می شود و در نهایت هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. هتلداران با چنین برنامه هایی به طور کلی روزانه 6.50 دلار در هر اتاق صرفه جویی خواهند کرد.

اگر قبلا برنامه استفاده مجدد از حوله را اجرا کرده اید اما مشارکت زیادی ندیده اید، نوع پیام رسانی خود را عوض کنید. تحقیقات نشان می دهد که میهمانان بیشتر برای کمک به نجات محیط زیست تشویق می شوند. یک متن همچون پیام زیر را در نظر بگیرید:

“به محیط زیست خود کمک کنید! تقریبا 75٪ از میهمانان ما با استفاده از حوله های خود بیش از یک بار؛ در صرفه جویی در منابع شرکت می کنند. شما می‌توانید با استفاده از حوله های خود بیش از یک بار؛ همسفر ما باشید و به نجات محیط زیست کمک کنید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *