انواع تخت باکس و تشک هتلی

پارچه استفاده شده در کالای خواب هتلی

اگر بخواهیم از کاربرد پارچه در هتل بگوییم می‌توانیم از پرده و ملحفه هتل صحبت کنیم تا دستمال‌های تنظیفی که برای نظافت در هتل به کار می‌رود. در واقع زمانی که از پارچه هتلی صحبت می‌کنیم ذهن ما نا خودآگاه به سمت رنگ سفید و ملحفه کشیده می‎شود. بعلاوه اینکه تنها پارچه‌ای که هتل‌ها ممکن است بخرند همان پارچه برای ملحفه است. ما در منسوجات هتلی پارس می‌توانیم انواع کالای خواب مانند بالش هتلی، ست ملحفه و … که از پارچه‌های پر مصرف در آن‌ها استفاده شده است را برای مجموعه هتل‌ها تامین کنیم. یادآور می‌شویم که در عرضه ملحفه هتلی دوخته شده و آماده شده فعال هستیم و می‌توانیم به سرعت انواع ملحفه هتلی را تامین نماییم.

ملحفه هتلی

ملحفه هتلی

 

ملحفه هتلی یکی از مهم ترین کالای خواب هتلی محسوب می‌شود.  پارچه‌های سفید نرم. اما به دلیل چرک شدن  معمولا در خانه از رنگ های تیره تر استفاده می کنیم. پارچه های هتلی از جنس : پلی استر، پنبه، ویسکوز، فلامنت یا ترکیبی از آنهاست. شکل بافت آنها نیز به صورت ساده یا راه راه است. همچنین ملحفه‌های هتلی باید از لطافت بالایی برخوردار باشد و بهترین جنس نوع ملحفه که در هتل‌ها از آن استفاده می‌کنند از نوع پنبه است که صددرصد در آن پنبه بکار برده شده است. . برای اینکه تشخیص دهیم ملحفه خوب و باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد می‌توانیم با لمس کردن پارچه و شناختی که از الیاف داریم به ما کمک کند تا ملحفه با کیفیت انتخاب کنیم. بهتر است از فردی که از اطلاعات کافی در مورد الیاف پارچه دارد کمک گرفته شود. در هتل‌ها بیشتر از ملحفه سفید و ساده استفاده می‌شود پس نیاز به شناخت رنگ الیاف نیست و عمدتاً جنس پارچه‌های ملحفه هتلی از نوع تترون است. در تابستان بیشتر از جنس پارچه ای که از پنبه سرد بکار برده شده خریداری می‌کنند تا خنک تر به نظر برسد و رضایت مشتری و همچنین کمترین هزینه در مصرف برق داشته باشند. هتل ها برای اینکه هزینه آن‌ها زیاد نباشد به صورت عمده خریداری می‌کنند.در رابطه با جنس انواع ست ملحفه هتلی باید گفت که امروزه این وسایل با استفاده از پارچه‌های مختلفی تولید می‌شوند که معمولاً ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی می‌باشند. لازم به ذکر است که پنبه، بهترین و مرغوب‌ترین جنس ملحفه هتلی به شمار می‌آید. در واقع هر چه میزان الیاف پنبه ای ملحفه بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

لحاف هتلی

 

از معیارهای مهم خرید لحاف هتلی الیاف، پارچه و نوع دوخت آن است. الیاف باید ضد حساسیت باشند و همینطور نرم، بسته به نوع آب و هوای منطقه می توانید از از لحاف های سنگین تر یا سبکتر استفاده کنید. همچنین وقتی الیاف و پارچه مناسبی در لحاف لایت هتلی استفاده شده باشد، باعث لختی لحاف می شود که به راحتی روی بدن قرار گرفته و دور بدن را می پوشاند. براساس جنس ماده پر کننده میتوان انواع مختلفی از لحاف هتلی را دسته بندی کرد و همینطور نوع دوخت که با هم بررسی میکنیم. ماده پر کننده یعنی آن قسمتی که داخل پارچه است و به لحاف حجم میدهد و ما آن را نمیبینیم که میتواند موارد زیر باشد:

  • الیاف مصنوعی (که خودش چند نوع دارد)
  • پر پرنده (که نوع پرنده و اینکه از کدام بخش بدنش باشد تفاوت دارند)
  • الیاف طبیعی مثل پنبه یا پشم

با توجه به تجربه‌های زیادی که در صنعت هتلداری داریم پر و الیاف طبیعی ممکن است حساسیت زا باشند یا بوی خوشایندی نداشته باشند (مثل پر و پشم) هرچند به مدل های مختلف تمیز و شسته شده باشند. پس ترجیح ما لحاف های الیافی با کیفیتی است که کمترین چالش را با آن‌ها داریم. الیاف سیلیکونی که نرم، لطیف، با یک پف زیبا و در عین حال سبک.

 

محافظ تشک هتلی درجه یک

محافظ تشک هتلی

محافظ تشک  پارچه ای است  با ویژگی‌های بازدارنده  که برای جلوگیری از ورود مایعات، گرد و غبار، تعریق و … به رویه تشک استفاده می‌شود. استفاده از محافظ تشک برای پیشگیری از مشکلات ناشی از حوادث و نشت مواد به درون تشک، مواد آلرژی زا، حشرات مانند ساس و حشرات ذره بینی و آلودگی‌ها امری ضروری است. با استفاده از محافظ تشک می‌توان عمر انواع تشک مانند تشک طبی، تشک های مموری فوم و تشک های معمولی را افزایش داد.

انواع پارچه‌های استفاده شده در محافظ تشک عبارتند از:

  1. پارچه پنبه ای: پارچه پنبه‌ای محافظ تشک جنس آن بسیار نرم و لطیف است. زمانی که شما روی تشکی که محافظ آن پارچه‌ی پنبه‌ای دارد استراحت کنید و یا دراز بکشید احساس خواهید کرد روی ابرها خوابیده‌اید چرا که سبک بودن، نرمی و لطافت آن را به خوبی احساس خواهید کرد. اگر پوستی حساس دارید و یا پوستتان دچار حساسیت است و باید حتما روی یک سطح کاملا نرم و لطیف بخوابید این نوع پارچه از محافظ تشک مناسب شما می‌باشد. محافظ تشکی که پارچه آن پنبه‌ای است کاملا برای چنین منظوری ساخته شده است. یعنی برای کسانی که دچار حساسیت پوستی هستند و یا پوستشان بسیار حساس است. اکثر هتل‌ها ازاین نوع محافظ تشک در اتاق‌های هتل خود استفاده می‌کنند.
  2. پارچه تنسل لیوسل: پارچه تنسل لیوسل یک نوع محافظ مخملی است که از بافت‌های گیاهی در ساخت آن استفاده شده است. این نوع پارچه به واسطه استفاده از منابع تجدید پذیر حالت بسیار سازگار با محیط زیست است. اما یکی از بهترین ویژگی‌های این نوع پارچه به خاطر منافذی است که داخل آن وجود دارد. این منافذ هوا را به خوبی عبور داده و خاصیت ضد رطوبت، تعریق و حساسیت را در محافظ ایجاد می‌کند. از طرف دیگر عبور هوا از این پارچه موجب می‌شود رشد باکتری‌ها در بافت آن کم یا متوقف شود. منظور همان باکتری‌های بدبوییست که به مرور زمان باعث ایجاد بوهای بد در پارچه می‌شوند. این به خاطر خاصیت ضد رطوبت بودن آن است. چرا که عبور هوا جلوی رطوبت را گرفته و در یک فضایی که رطوبت وجود نداشته باشد هیچ باکتری هم وجود نخواهد داشت. در برخی هتل‌های لوکس از این نوع محافظ تشک هتلی استفاده می‌شود.
  3. پارچه پلی استر: یکی از ویژگی‌های بارز پارچه‌های پلی استری مقاومت و دوام بالای آن‌هاا می‌باشد. پارچه‌های پلی استر بافت‌های بسیار متنوعی دارند که مزایای زیادی را شامل می‌شوند. سه مزایای عمده این پارچه‌ها قیمت ارزان، دوام بالا و سهولت در شست و شو است. اگر خنک بودن پارچه برایتان بسیار مهم است توصیه می‌کنیم حتما پارچه تنسل لیوسل را به جای پلی استر انتخاب کنید. اما اگر بحث دوام و سهولت در شست و شو برایتان مهم است بدون شک سراغ پارچه پلی استر بروید. البته نباید چنین تصور کنید که پارچه‌های پلی استر راحتی پارچه‌های دیگر را ندارند. در ساخت این پارچه‌ها از الیاف‌های دیگری هم استفاده می‌شود تا در کنار دوام بالا راحتی مناسب را هم به شما ببخشد. همان‌طور که توضیح دادیم پارچه‌های پلی استر بسیار راحت شست و شو می‌شوند، چرا که خیلی زود خشک می‌شوند. اما باید توجه کنید که این جنس پارچه‌ها خاصیت ضد حساسیت بودن را ندارند.
  4. پارچه مخملی: پارچه‌های مخملی بافت بسیار راحت و نرمی دارند. به همین دلیل ممکن است افراد بسیاری محافظ تشکی را انتخاب کنند که از پارچه‌های مخملی ساخته شده باشند. پارچه‌های مخملی معمولا از بافت‌های بسیار متفاوتی ساخته می‌شوند. بسیاری از آن‌ها اصولا از جنس کتان ساخته می‌شوند. اما گفته می‌شود که در ساخت آن‌ها از الیاف مصنوعی مانند پلی استر هم استفاده می‌شود. در واقع می‌توان چنین گفت که از لحاظ دوام و استحکام پارچه‌های مخملی بسیار بالا هستند و بسیار راحت شست و شو می‌شوند. یکی از ویژگی‌های بارز این پارچه‌ها ضد آب بودن آن‌هاست. همچنین بهترین پوشش و محافظ برای تشکتان به شمار می‌آید. پارچه‌های مخملی معمولا بافت کشسانی دارند و بسیار قابل انعطاف هستند. علاوه بر استحکام بالای این پارچه‌ها، می‌توان به نرمی و لطافتشان هم اشاره کرد.
  5. پارچه بامبو: بامبو یک نی بسیار بلند است که استفاده‌های بسیار زیادی دارد. همانند کتان و سایر الیاف گیاهی، بامبو در ساخت پارچه‌ها هم نقش بسیار پر رنگی دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که هر چقدر الیاف یک پارچه نزدیک به الیاف طبیعی و گیاهی باشد به همان مقدار برای محیط زیست، پوست و سلامت ما مفید است. محافظ تشکی که از جنس بامبو ساخته شده‌اند شبیه به جنس تنسل لیوسل است. یعنی هم خاصیت ضد رطوبتی دارد و هم جلوی رشد باکتری‌ها را گرفته و از ایجاد بوهای ناخوشایند در محافظ تشک جلوگیری می‌کند. اگر علاقه زیادی به طبیعت، گیاهان و الیاف طبیعی دارید توصیه می‌کنیم حتما از محافظ تشکی که از جنس بامبو ساخته شده است استفاده کنید. چرا که بهترین نوع پارچه را برای پوست و سلامتی‌تان و همچنین محافظت از تشکتان انتخاب خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *