مدیریت هتل

تفاوت بین هتلداری و مدیریت هتل

اگر تا به حال آرزوی کار در صنعت مدیریت هتل را داشته اید، لزوماً باید تفاوت اصلی بین مدیریت هتلداری و مدیریت هتل را بدانید. به نظر می رسد همیشه سردرگمی زیادی برای انتخاب بین مدرک مدیریت هتل و مدرک مدیریت هتلداری وجود دارد. هند همیشه سرزمینی بوده است که با مهمانان خود مانند شهروندان خود رفتار می کند، همانطور که از ضرب المثل رایج «آتیتی دوو بهاوا» مشهود است. بنابراین، مهمان نوازی در فرهنگ آن ریشه دوانده است. دوره‌ها و مدرک‌های مدیریت مهمان‌نوازی متعددی در هند وجود دارد. با این حال، این دوره های مدیریت هتلداری اغلب با دوره های مدیریت هتل اشتباه گرفته می شود. بسیاری از دانش آموزان معمولاً هر دو را یکی و یکسان می دانند. اما آیا آنها هستند؟ آیا می توان آنها را به جای هم استفاده کرد؟ معلوم شد که اینطور نیست. اگرچه مدیریت هتل و مدیریت هتلداری با بخش خدمات سروکار دارند، اما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. اجازه دهید جنبه های گسترده تری را بررسی کنیم تا تصویر واضحی از تفاوت بین هتلداری و مدیریت هتل به دست آورید.

مدیریت هتل چیست؟

مدیریت هتل، همانطور که از اصطلاح نشان می دهد، بر مدیریت تمام جنبه های مربوط به عملکرد یک هتل متمرکز است. این شامل یادگیری تکنیک های مدیریت است که در مدیریت هتل، بازاریابی، خانه داری، نگهداری، پذیرایی و غیره قابل استفاده است. برخلاف صنعت هتلداری، مدیریت هتل بر صنعت هتلداری و عملکرد آن متمرکز است. پروفایل های شغلی متعددی در مدیریت هتل وجود دارد و دامنه شغلی در مدیریت هتل بستگی به تحصیلات نامزد، تجربه کاری، مهارت ها و توانایی مدیریت شرایط سخت دارد.

 

هتداری و مدیریت هتل

 

مدیریت هتلداری چیست؟

مدیریت مهمان نوازی همه چیز در مورد مردم است. مهمان نوازی تنها به هتل محدود نمی شود، بلکه می تواند در هر جایی باشد. صنعت «سفر و گردشگری» به دنبال استخدام افراد حرفه‌ای از مهمان‌نوازی است که مدیریت هتل یکی از شاخه‌های مهم آن است. دانشجویان مدیریت هتلداری می توانند گزینه های شغلی گسترده تری در هتلداری نسبت به یک دانشجوی مدیریت هتل داشته باشند. در واقع، بسیاری از شرکت‌های چندملیتی و برخی از شرکت‌های بزرگ‌تر فناوری اطلاعات، متخصصان مدیریت مهمان‌نوازی را برای هماهنگی ورود، جلسات، صرف غذا و خروج مهمان در محل خود به کار می‌گیرند. با تغییر مداوم محیط کسب و کار و استراتژی‌های نوظهور در فناوری‌ها، صنعت هتل‌داری با توجه به نیروی کار در عصر جدید، ظاهر جدیدی به مشاغل مهمان‌نوازی داده است.

5 تفاوت کلیدی بین هتلداری و مدیریت هتل

  1. حوزه کاری: همانطور که از نام آن پیداست، مدیریت هتل با تمام جنبه های مدیریت یک هتل یا به طور گسترده تر، هر اقامتگاهی مانند B&B، استراحتگاه و غیره سروکار دارد. مدیریت هتل شامل مدیریت عملیات روزانه آنهاست. از سوی دیگر، مدیریت مهمان‌نوازی اصطلاح گسترده‌تری است که برای توصیف هر بخشی که با مدیریت افراد سروکار دارد استفاده می‌شود. این می تواند کازینو، کلوپ های شبانه، کنفرانس ها، رویدادها، فروش، توسعه کسب و کار و حتی هتل ها باشد.
  2. بخش های اشتغال: مدیریت هتل به طور انحصاری در صنعت هتلداری یا صنعت مسافرت و گردشگری فعالیت می کند. از این رو، ممکن است فرصت های زیادی را با هتل های زنجیره ای، استراحتگاه ها و رستوران ها پیدا کنید. با مدیریت مهمان نوازی، فرصت های شغلی بسیار بیشتر و متنوع است. از آنجایی که شما به تنهایی محدود به کار در صنعت هتل نخواهید بود، می توانید از مهارت های خود در بخش هایی مانند عملیات، بازاریابی، منابع انسانی، مالی و در موقعیت های مختلف اداری استفاده کنید.
  3. عوامل محرک: مدیریت هتل تا حد زیادی یک موضوع عملیات محور است. مدیران هتل عمدتاً اطمینان حاصل می کنند که هر بخش در هتل مانند یک دستگاه روغن کاری شده کار می کند. بنابراین، مدرک مدیریت هتل، آموزش های شدیدی را در مورد نحوه مدیریت این بخش ها ارائه می دهد. مدیریت هتلداری در مورد مدیریت افراد است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که مهمانان از تجربه خود در رویداد، مکان، هتل و غیره راحت و راضی هستند.
  4. مسئولیت ها: مسئولیت اصلی، مدیریت هتل، اطمینان از لذت بردن مهمانان از اقامتی دلپذیر در محل است. این شامل مراقبت از آنها از لحظه ورود به خانه تا لحظه خروج است. تک تک فعالیت های مهمان باید برجسته باشد تا اطمینان حاصل شود که بازدید آنها ارزش پول خود را دارد. دپارتمان هایی مانند میز پذیرش، میز مسافرتی، خانه داری، دربان، روم سرویس، خدمات مهمان و … همه از وظایف یک مدیر هتل است. مانند مدیریت هتل، مدیریت هتلداری شامل مراقبت از مهمانان نیز می شود.
  5. وابستگی به صنعت: صنعت هتلداری به شدت به صنعت گردشگری وابسته است.با توجه به این واقعیت که مدیریت مهمان نوازی تماماً مربوط به مردم است، مستقل از صنعت خاصی است.بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات، MNC‌ها و سازمان‌ها از صنایع مختلف، متخصصان مدیریت مهمان‌نوازی را برای هماهنگی رویدادها، جلسات و روابط مهمانان استخدام می‌کنند.همانطور که می بینید، مدیریت هتل به مدیریت عملیات یک اقامتگاه یا تأسیسات غذا و نوشیدنی محدود می شود، در حالی که مدیریت هتلداری شامل و فراتر از این بخش ها می شود.این امر باعث می شود که مهمان نوازی به درجه ای بسیار پرطرفدار تبدیل شود زیرا فرصت های شغلی را در طیف گسترده ای از صنایع ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *