خانه داری هتل

وظایف خانه داری در هتل

کارکنان خانه داری وظایف ضروری را برای اجرای روان هتل انجام می دهند، و شغل خانه داری می تواند سکوی راه اندازی عالی برای یک حرفه موفق و کامل در مدیریت هتل باشد. در این مقاله، نقش‌هایی را که می‌توانید در تیم خانه‌داری هتل بیابید، مشخص می‌کنیم، وظایف خانه‌داری هتل را بررسی می‌کنیم.

مشاغل هتل در بخش خانه داری چیست؟

تیم های خانه داری بسته به اندازه هتل می توانند بسیار متفاوت باشند. هتل‌های بوتیک کوچک ممکن است فقط تعداد انگشت شماری خدمه اتاق داشته باشند، در حالی که استراحتگاه‌های غول‌پیکر می‌توانند صدها نفر از اعضای تیم خانه‌داری داشته باشند.

  • نقش‌های رهبری: در هتل های بسیار کوچک، خدمه اتاق ممکن است مستقیماً به مدیر میز پذیرش یا مدیر کل گزارش دهند، اما بیشتر هتل ها نقش رهبری را در تیم خانه داری دارند. در هتل های متوسط، این نقش می تواند یک مدیر خانه داری یا یک خانه دار اجرایی باشد و در هتل های بزرگ، ممکن است یک مدیر خانه داری وجود داشته باشد که توسط یک دستیار مدیر خانه داری، یک مدیر خانه داری یا یک خانه دار اجرایی پشتیبانی می شود. رئیس خانه‌داری مسئول برنامه‌ریزی کارکنان، مدیریت هزینه‌ها و اطمینان از مطابقت تمام اتاق‌ها و فضاهای عمومی با استانداردهای تمیزی هتل است.
  • اتاق‌ها: همه هتل‌ها دارای اتاق مهمان هستند، بنابراین همه هتل‌ها دارای مهماندار هستند که وظیفه نظافت اتاق‌ها را در حین رزرو و بعد از آن بر عهده دارند. در برخی از هتل ها، ناظران طبقه ممکن است بر کارکنان اتاق در هر طبقه نظارت کنند و کنترل کیفیت را انجام دهند.نظافت اتاق هتل
  • مناطق عمومی: درست مانند اتاق های مهمان، مکان های عمومی هتل نیز باید تمیز نگه داشته شوند. متصدیان مناطق عمومی لابی، فضاهای ملاقات، رستوران ها، بارها، دفاتر و هر مکان عمومی دیگر را مرتب و مرتب نگه می دارند.
  • لباسشویی: همه آن ملحفه ها و حوله ها باید به نحوی تمیز شوند! برخی از هتل ها لباس های شسته شده خود را به یک سرویس خشکشویی خارج از محل می فرستند، اما بسیاری از هتل ها اتاق های خشکشویی در محل دارند. کارکنان لباسشویی مسئول تمیز کردن، خشک کردن و فشار دادن تمام ملحفه ها، حوله ها و لباس های فرم هتل هستند. بسیاری از هتل‌ها برای لباس‌های میهمان، لباس‌های خشک‌شویی ارائه می‌کنند، بنابراین کارکنان متخصص خشک‌شویی این موارد را مدیریت می‌کنند. برخی از هتل‌ها همچنین دارای خیاط‌ها و اثاثه یا لوازم داخلی هستند تا لباس‌های فرم، مبلمان و اقلام لباس مهمان را تعمیر یا تغییر دهند.
  • نقش‌های دیگر: برخی هتل‌ها یک اپراتور تلفن اختصاصی برای بخش خانه‌داری دارند که به تماس‌های مهمانان و سایر بخش‌های هتل پاسخ می‌دهد و درخواست را به عضو تیم خانه‌داری مربوطه ارسال می‌کند. برخی از هتل‌ها همچنین دارای خدمه مینی‌بار هستند که مسئول تهیه و پرداخت صورت‌حساب اقلام مینی‌بار هستند، و همچنین افراد خانه‌دار که در صورت درخواست، اقلام نظافتی مانند بالش یا حوله اضافی را به اتاق‌های مهمان می‌آورند.

بخش خانه داری با سایر بخش‌های هتل نیز همکاری نزدیک دارد. میز پذیرش دائماً با نظافت خانه ارتباط برقرار می کند، برای هماهنگی ورود و خروج کار می کند و درخواست مهمانان را پیگیری می کند. کارکنان خانه داری با بخش مهندسی برای حل مشکلات تعمیر و نگهداری و تعمیر اقلام شکسته همکاری می کنند، و حتی بخش غذا و نوشیدنی با خانه داری کار می کند تا اطمینان حاصل شود که کتانی ها فشرده شده و فضاهای غذاخوری تمیز هستند.

وظایف روزانه برای بخش خانه داری هتل

در بخش خانه داری یک هتل هیچ لحظه کسل کننده ای وجود ندارد! کل تیم با هم کار می کنند تا هتل را – به معنای واقعی کلمه – بدرخشند تا مهمانان بتوانند بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.  ارتباطات می تواند برای یک تیم بزرگ که اغلب در مناطق مختلف هتل کار می کنند چالش برانگیز باشد، بنابراین سیستم های مخصوص خانه داری می توانند ارتباط بین خدمه اتاق، خادمان عمومی، کارکنان لباسشویی و تیم مدیریت را آسان تر کنند. اما هر یک از اعضای بخش خانه داری در واقع هر روز چه کاری انجام می دهند.

 

خانه داری در هتل

 

وظایف مدیر خانه داری هتل

نقش مدیر خانه داری سازماندهی عملیات بخش خانه داری است. او معمولاً در هنگام برقراری ارتباط با سایر بخش‌ها، مانند ایمیل‌ها یا جلسات، فرد اصلی بخش خانه‌داری است. مدیر خانه داری برنامه زمانی بخش را تنظیم می کند و تیم را مسئول رعایت استانداردهای خدمات هتل می داند. وظایف روزانه یک مدیر خانه داری عبارتند از:

  • جمع آوری گزارش های ورود و خروج
  • برای یک یا دو هفته آینده، کارکنان خانه داری را برنامه ریزی کنید
  • کار با میز پذیرش برای ترتیب دادن درخواست های خاص یا امکانات رفاهی
  • شرکت در جلسات رهبری هتل
  • برگزاری جلسات تیمی قبل از نوبت کاری
  • پاسخگویی به درخواست مهمانان
  • حل مسائل مربوط به خدمات میهمانان مربوط به خانه داری
  • استفاده از فناوری برای برقراری ارتباط با سایر بخش ها و پیگیری تکمیل کار
  • مدیریت هزینه های بخش، مانند هزینه های تامین و حقوق و دستمزد

 

وظایف مهماندار اتاق/خانه داری هتل

مهماندار اتاق یکی از مهمترین مشاغل در کل هتل را بر عهده دارد. اگر اتاق مهمان هنگام ورود تمیز نباشد یا وسایل ضروری در اواسط اقامت دوباره تهیه نشده باشد، آنگاه می‌توان تصور منفی از هتل داشته باشد. آنها ممکن است دیگر هرگز در هتل اقامت نکنند و ممکن است نظر بدی درباره هتل به صورت آنلاین بنویسند. از سوی دیگر، اگر یک مهماندار اتاق فراتر از ارائه خدمات سریع و توجه به جزئیات باشد، میهمان می تواند تجربه بسیار مثبتی داشته باشد که الهام بخش آنها برای بازگشت دوباره و دوباره است. مهمانداران اتاق مسئولیت زیادی دارند و می توانند تجربه مهمان را ایجاد کنند یا آن را خراب کنند. خدمه اتاق معمولاً در شیفت های 8 ساعته کار می کنند که در طی آن ممکن است 16 اتاق مهمان را تمیز کنند. بسیاری از هتل‌ها خدمات نظافتی را فقط یک بار در روز ارائه می‌دهند، بنابراین مهمانداران اتاق یک شیفت روزانه (معمولاً از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر، تقریباً) کار می‌کنند، در حالی که هتل‌های سطح بالا که خدمات نوبت‌دهی عصرانه ارائه می‌دهند، یک شیفت دوم از کارکنان خانه‌داری دارند که بعد از ظهر و عصر کار می‌کنند. ساعت ها. برخی از هتل ها نیز ممکن است خدمات خانه داری 24 ساعته ارائه دهند، بنابراین تعدادی از مهمانداران اتاق ممکن است در شیفت شب کار کنند. وظایف و مسئولیت های متصدی خانه دار عبارتند از:

  1. نظافت اتاق های مهمان در اواسط اقامت و بعد از خروج
  2. درست کردن تخت
  3. تعویض ملحفه هتلی و حوله هتلی کثیف
  4. تجهیز مجدد امکانات اتاق مهمان مانند لوازم بهداشتی، لیوان نوشیدنی، و دفترچه یادداشت
  5. حذف زباله، بازیافت و سینی های سرویس اتاق
  6. برداشتن و بازگرداندن اقلام رختشوی خدمتکا
  7. ر سازماندهی و انبار کردن گاری های خانه داری
  8. اطلاع دادن به بخش تعمیر و نگهداری در مورد لوازم خانگی خراب، لامپ های قدیمی یا آسیب دیدگی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *