تاریخچه گروه هتل های ماریوت شروع از یک مغازه کوچگ

تاریخچه گروه هتل‌های ماریوت (Marriott International)

📖 روزی روزگاری، در کوچه‌پس‌کوچه‌های واشنگتن دی‌سی…

 

در یک روز گرم تابستانی سال ۱۹۲۷، مردی به نام جی. ویلارڈ ماریوت (J. Willard Marriott)، فرزند یک کشاورز اهل یوتا، با همسرش آلیس وارد واشنگتن دی‌سی شد. او تنها ۲۷ سال داشت و اندوخته‌اش، اندکی سرمایه و یک ذهن پر از رویاهای بزرگ بود.

او با دیدن گرمای طاقت‌فرسای تابستان واشنگتن، ایده‌ای ساده به ذهنش رسید: چرا در این گرما یک نوشیدنی خنک نفروشیم؟

و این‌گونه بود که اولین کسب‌وکار ماریوت به دنیا آمد؛ یک غرفه فروش نوشیدنی به سبک مکزیکی به نام:

 

“The Hot Shoppe”

 

با فروش نوشیدنی‌ها و غذای ساده، رفته‌رفته این غرفه کوچک به رستورانی پرمشتری تبدیل شد. تا سال ۱۹۳۲، آن‌ها زنجیره‌ای از ۷ رستوران در اختیار داشتند و جرقه یک امپراتوری در دل همین رستوران‌ها زده شد.

 

اتاق هتل ماریوت

🛫 از غذا به آسمان

 

در سال ۱۹۳۷، ویلارْد ماریوت فرصتی را دید که دیگران نادیده گرفته بودند: تأمین غذای خطوط هوایی شرقی ایالات متحده. این اولین ورود او به صنعت مهمان‌نوازی در مقیاسی فراتر از زمین بود!

 

🏨 ورود به دنیای هتلداری: نقطه عطف

 

سال‌ها گذشت. دنیا درگیر جنگ جهانی شد و بازسازی آغاز گردید. در این میان، ماریوت‌ها رشد کردند و به فکر گسترش افتادند.

 

تا اینکه در سال ۱۹۵۷، خانواده ماریوت تصمیم گرفتند قدمی بلندتر بردارند:

 

🎉 اولین هتل “Twin Bridges Marriott Motor Hotel” در ویرجینیا افتتاح شد.

 

این آغاز راهی بود که دیگر توقف نداشت.

خلق تجربه مشتری در گروه هتل های ماریوت

 

👑 شکوفایی تحت رهبری بیل ماریوت

 

پسر ویلارْد، یعنی بیل ماریوت (J.W. Marriott Jr.) در سال ۱۹۶۴ ریاست شرکت را به دست گرفت و در مدت کوتاهی، چشم‌انداز پدر را به جهانی بی‌مرز گسترش داد.

 

او سیاستی ساده اما عمیق داشت:

 

“اگر از کارکنان مراقبت کنید، آن‌ها از مشتریان مراقبت خواهند کرد.”

 

بیل ماریوت ده‌ها برند هتل خرید، استانداردهای خدمات را تعریف کرد، و شرکت را به بزرگ‌ترین گروه هتل‌داری دنیا تبدیل کرد.

هتل ماریوت

 

🌍 رشد جهانی

 

در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، ماریوت وارد اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی شد. برندهای مختلف با توجه به بازارهای گوناگون توسعه یافتند:

•JW Marriott (لوکس)

•Marriott Hotels & Resorts (مخصوص مسافران تجاری)

•Courtyard by Marriott (برای مسافران میان‌رده)

•Residence Inn (برای اقامت‌های بلندمدت)

•و ده‌ها برند دیگر…

برندهای گروه ماریوت

 

🏆 فتح قله‌ها: خرید استاروود

 

در سال ۲۰۱۶، ماریوت با خرید رقیب سرسخت خود یعنی Starwood Hotels & Resorts، یک معامله تاریخی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار انجام داد.

 

این خرید، برندهای مشهوری مانند:

•Sheraton

•Westin

•St. Regis

•W Hotels

را هم به خانواده ماریوت اضافه کرد و آن‌ها را به بزرگ‌ترین شرکت هتلداری جهان با بیش از ۸۰۰۰ هتل در ۱۳۰ کشور تبدیل کرد.

 

 

💼 امروزه ماریوت چیست؟

 

امروزه ماریوت چیزی فراتر از هتل است. یک نماد جهانی مهمان‌نوازی، تجربه، استاندارد، و وفاداری. با برنامه پاداش Marriott Bonvoy، میلیون‌ها نفر عضو آن هستند و برندهایی مثل The Ritz-Carlton, Le Méridien, و Edition Hotels بخشی از آن شده‌اند.

 

 

🧠 و راز موفقیت؟

•توجه شدید به تجربه مشتری

•رهبری خانوادگی و وفاداری به ارزش‌ها

•نوآوری مداوم و تطابق با تغییرات بازار

•فرهنگ سازمانی قوی و اهمیت به کارمندان

 

 

📜 جمع‌بندی: از یک نوشیدنی ساده تا یک امپراتوری

 

مسیر موفقیت ماریوت با یک نوشیدنی سرد در یک تابستان گرم آغاز شد. اما آنچه آن را متفاوت کرد، پشتکار، خانواده، احترام به مشتری و اعتماد به نوآوری بود.

 

و امروز، نام ماریوت نه فقط بر سردر هتل‌ها، بلکه در ذهن میلیون‌ها مهمان در سراسر دنیا نقش بسته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *